Przedsiębiorcy już po raz 17. wybrali najbardziej przyjazne urzędy skarbowe, oceniając  jakość obsługi podatnika przez urząd, łatwość komunikacji i kompetencje pracowników.

W tegorocznej edycji wyróżniono 65 urzędów skarbowych, w tym podkarpackie urzędy w Dębicy, Lubaczowie i Ustrzykach Dolnych.

Finałowa gala odbyła się w Business Centre Club końcem czerwca br.

Konkurs organizowany jest przez Business Centre Club we współpracy z Ministerstwem Finansów, a jego celem jest  promowanie wysokich standardów obsługi klienta oraz tworzenie między administracją skarbową a przedsiębiorcą relacji charakteryzujących się wzajemną życzliwością i profesjonalizmem.Założeniem akcji jest również lepsze wzajemne poznanie praw i obowiązków, które towarzyszą działalności urzędów i przedsiębiorców.

W tegorocznej edycji przedstawiciele biznesu wyróżnili 65 urzędów, które mogą posługiwać się tytułem „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy” przez rok, do czasu rozstrzygnięcia kolejnej edycji konkursu.

Wśród nagrodzonych znalazły się trzy urzędy z województwa podkarpackiego: Urząd Skarbowy w Lubaczowie, Urząd Skarbowy w Ustrzykach Dolnych oraz Urząd Skarbowy w Dębicy, który już kolejny rok może poszczycić się mianem urzędu skarbowego przyjaznego przedsiębiorcy.

Wiceminister finansów, Szef Krajowej Administracji Skarbowej nadinsp. Piotr Walczak, gratulując naczelnikom nagrodzonych urzędów, podkreślił znaczenie dobrych relacji pomiędzy administracją skarbową i przedsiębiorcami a także rangę konkursu.

„Korelacja administracji skarbowej i biznesu musi się opierać na wzajemnym zaufaniu, na wypracowaniu metod współpracy, które będą korzystne dla obu stron. Nagroda „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy” jest niezwykle ważna, ponieważ jest transparentna. Jest nadawana przez przedsiębiorców – naszych szczególnych partnerów, którzy pomagają nam w usprawnianiu administracji skarbowej” powiedział minister Piotr Walczak.

Szef KAS zaznaczył też, że celem KAS jest wspólny sukces – administracji skarbowej i wszystkich legalnie działających przedsiębiorców.

„Aby go osiągnąć, będziemy dążyć do ciągłej poprawy jakości obsługi podatników i kontynuować budowę partnerskich relacji z biznesem. Relacji opartych na zaufaniu i wsparciu w wykonywaniu obowiązków podatkowych. Deklarujemy otwartość i pomoc dla uczciwych firm oraz nieustanne dążenie do podnoszenia poziomu ochrony zasad konkurencji i wolności gospodarczej” – dodał.