Strona główna BIZNES Pomoc psychologiczna dla pracowników firm

Pomoc psychologiczna dla pracowników firm

0
pomoc psychologiczna dla pracowników

Jeszcze do niedawna pomoc psychologiczna w firmie wydawała się być absurdem. Dzisiaj coraz częściej z takiej możliwości korzystają zarówno pracownicy firm w sposób indywidualny, jak również menedżerowie czy dyrektorzy dużych organizacji oraz korporacji umożliwiają swoim pracownikom dostęp do takiej pomocy. Wydaje się to być istotnym elementem współczesnego biznesu, gdyż na jego sukces składają się przede wszystkim ludzie a żeby mogli oni w pełni wykorzystywać swój potencjał, konieczne jest zachowanie wewnętrznej stabilności i równowagi. Nie jest to wcale łatwe zwłaszcza dziś, w dobie koronawirusa, kiedy to pracownik jest znacznie bardziej obciążony psychicznie, żyjąc w strachu i ciągłej niepewności o jutro.

Psychologia w biznesie

Na pierwszy rzut oka wydawałoby się, że psychologia z biznesem niema za wiele wspólnego. Tymczasem okazuje się, że nic bardziej mylnego. Psychologia jest przecież dziedziną, która dotyczy ludzi, badając mechanizmy oraz prawa rządzące psychiką oraz poszczególnymi zrachowaniami człowieka. Zaś na każdy biznes- firmę, przedsiębiorstwo, organizację, korporację składają się przede wszystkim ludzie. Choć często mówiąc o biznesie przytaczamy głównie liczby i finanse, to przecież za tymi wszystkimi wartościami stoi konkretny człowiek.

Pomoc psychologiczna dla pracowników firm – https://izabelakielczyk.pl/

Pracownik w firmie narażony jest obecnie na duże obciążenie psychiczne- szczególnie problem ten dotyczy menedżerów, zarządców ale również i podległych im pracowników. Potrzebują oni pomocy w zakresie radzenia sobie z trudnymi sytuacjami zawodowymi, niepowodzeniami w relacjach między współpracownikami czy przełożonym, poszukujący wsparcia w budowaniu ścieżki własnej kariery zawodowej, radzenia sobie ze stresem, godzenia pracy z życiem osobistym i wiele innych. Zwłaszcza obecne warunki pracy nie należą do najlepszych, gdyż stan pandemii Covid-19 przyczynia się do znacznego nasilenia stresu oraz poczucia lęku wśród pracowników, zwłaszcza o swoją przyszłość zawodową, zagrożoną zwolnieniem bądź kryzysem. Praca zdalna także nie jest zbyt komfortowa dla większości. Dlatego w tym trudnym czasie szczególnie potrzebują oni wsparcia i pomocy.
Oczywistym jest bowiem, że pracownik, którego coś trapi, który nie radzi sobie ze swoimi emocjami, myślami, zachowaniami, nigdy nie będzie w stanie dać z siebie sto procent. Przyczyn złego samopoczucia a przez to spadku efektywności pracownika może być wiele. Znalezienie źródła i głównych przyczyn oraz najlepszego rozwiązania problemu w takich sytuacjach to konieczność. Jest to możliwe dzięki odpowiedniej i kompleksowej pomocy psychologicznej dla pracowników zarówno niewielkich firm, jak i olbrzymich korporacji. Przyczynia się ona przede wszystkim do zwiększenia wydajności pracy wśród pracowników, redukcji złego stresu, wzrostu zaangażowania w wykonywanie powierzonych obowiązków, poprawa stanu psychicznego i nastroju.

Formy pomocy psychologicznej dla pracowników firm

Wiemy już, jak ważne jest zapewnienie pomocy psychologicznej pracownikom w tym trudnym czasie, w którym wszyscy się znajdujemy. Pomoc taka może przybierać różnorakie formy oraz mogą z niej korzystać pracownicy każdego szczebla- podwładni, przełożeni, menedżerowie, mogą to być osoby indywidualne lub grupy a także całe zespoły.
Jedną z najpopularniejszych form takiej pomocy jest coaching dla pracowników, menedżerów bądź kierownictwa. To pewien proces, cykl spotkań mających na celu wspomóc w osiągnieciu zamierzonych celów. Odbywa się to poprzez dokładną analizę oczekiwań, odkrywaniu mocnych i słabych stron, podejmowaniu dobrych decyzji, radzenie sobie ze stresem, prawidłową organizację czasu i wiele, wiele innych, w zależności od sytuacji oraz potrzeb danej osoby. Poszczególne sesje mają więc bardzo indywidualny charakter tak, by w jak najlepszy sposób odpowiedzieć na potrzeby klienta. Szczególnie ważne są obecnie sesje z zakresu psychologii biznesu w dobie pandemii, będące połączeniem otwartej rozmowy, dyskusji i analizą konkretnych przypadków. Duży nacisk kładziony jest na wypracowanie sposobów radzenia sobie z bieżącymi wyzwaniami, jakie stają przed pracownikami firm w dobie pandemii.
Sesje mogą mieć różny charakter- mogą to być indywidualne spotkania, pakiet sesji, cykliczne webinary, prelekcje czy panele szkoleniowe o szerokim zakresie merytorycznym, dobranym indywidualnie do potrzeb danej firmy. Sesje prowadzone są zarówno w sposób tradycyjny- stacjonarnie, jak i online.