Strona główna POLSKA I ŚWIAT Biedronka oszukiwała klientów. Sieć ma zapłacić olbrzymią karę

Biedronka oszukiwała klientów. Sieć ma zapłacić olbrzymią karę

0
Reklama

Sieć sklepów Biedronka dopuściła się oszustwa, naruszając prawa konsumenckie. Ceny towarów różniły się przy kasie od cen na półkach.


Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów obarczył sieć sklepów Biedronka karą finansową za naruszenie praw konsumenckich.
UOKiK poinformował w komunikacie, że napływały do niego „liczne skargi konsumentów oraz informacje z Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej dotyczące nieprawidłowego uwidaczniania cen w sklepach sieci Biedronka”.

„Setki sygnałów dotyczyły wyższych cen w kasie, niż na sklepowych półkach lub braku cen przy towarze. Skargi dały podstawę do wszczęcia postępowania przeciwko Jeronimo Martins Polska” – czytamy.



Ceny towarów w na półkach sklepowych różniły się od cen przy kasie. Klienci nie mogli jednak zwrócić towaru.
Różnice dotyczyły np. ceny kurczaka, który w gazetce promocyjnej miał kosztować 9,99 zł za kilogram, a przy kasie klient zapłacił 16,89 zł za kilogram piersi z kurczaka.
Biedronka ma zapłacić 115 mln zł kary. „Długotrwała praktyka spowodowała realne straty w portfelach konsumentów i bezpodstawne wzbogacenie się właściciela sieci ich kosztem. Dlatego zdecydowałem o nałożeniu na Jeronimo Martins Polska kary w wysokości 115 mln zł. Istnienie nieprawidłowości potwierdziła również sama spółka tłumacząc je błędami ludzkimi wynikającymi z dużej skali działalności”.
Reklama