W ostatnich wyborach parlamentarnych “jedynkami” w wielu komitetach wyborczych startującymi z Podkarpacia byli politycy nie pochodzący z naszego regionu. Bardzo często decydowała o tym rozpoznawalność, której nasi lokalni politycy nie mieli. W obliczu coraz większego wpływu mediów społecznościowych sprawdziliśmy jak radzą sobie z nimi nasi reprezentanci w Sejmie.

Większość posłów coraz sprawniej korzysta z mediów społecznościowych jako komunikatora z własnymi wyborcami. W biurach poselskich asystenci zajmują się często w ten sposób kreowaniem wizerunku posłów i ukazywaniem ich aktywności. Nie każdy jednak korzysta z tej możliwości. Strony na Facebooku nie prowadzi dwóch posłów PiS: Zbigniew Chmielowiec oraz Anna  Schmidt-Rodziewicz. Nie każda strona jest jednak regularnie aktualizowana. Najwięcej odbiorców na Facebooku mają:

  1. Stanisław Tyszka, 139, 9 tys.
  2. Grzegorz Braun 123, 1 tys.
  3. Mieczysław Kasprzak 11, 5 tys.
  4. Marek Kuchciński 7,9 tys.
  5. Krystyna Skowrońska 5,8 tys.


Z Twittera korzysta już niewielu. Najwięcej obserwujących posiadają:

  1. Marek Kuchciński 73 tys.
  2. Paweł Poncyliusz 44 tys.
  3. Stanisław Tyszka 30 tys.
  4. Grzegorz Braun 7, 9 tys.
  5. Krzysztof Sobolewski 5, 8 tys.

Popularność w mediach społecznościowych nie jest jedynym wyznacznikiem rozpoznawalności, ale ma na nią coraz większe przełożenie szczególnie wśród młodych wyborców.