Reklama
W ostatnich wyborach parlamentarnych „jedynkami” w wielu komitetach wyborczych startującymi z Podkarpacia byli politycy nie pochodzący z naszego regionu. Bardzo często decydowała o tym rozpoznawalność, której nasi lokalni politycy nie mieli. W obliczu coraz większego wpływu mediów społecznościowych sprawdziliśmy jak radzą sobie z nimi nasi reprezentanci w Sejmie.
Większość posłów coraz sprawniej korzysta z mediów społecznościowych jako komunikatora z własnymi wyborcami. W biurach poselskich asystenci zajmują się często w ten sposób kreowaniem wizerunku posłów i ukazywaniem ich aktywności. Nie każdy jednak korzysta z tej możliwości. Strony na Facebooku nie prowadzi dwóch posłów PiS: Zbigniew Chmielowiec oraz Anna Schmidt-Rodziewicz. Nie każda strona jest jednak regularnie aktualizowana. Najwięcej odbiorców na Facebooku mają:
- Stanisław Tyszka, 139, 9 tys.
- Grzegorz Braun 123, 1 tys.
- Mieczysław Kasprzak 11, 5 tys.
- Marek Kuchciński 7,9 tys.
- Krystyna Skowrońska 5,8 tys.
Z Twittera korzysta już niewielu. Najwięcej obserwujących posiadają:
Reklama
- Marek Kuchciński 73 tys.
- Paweł Poncyliusz 44 tys.
- Stanisław Tyszka 30 tys.
- Grzegorz Braun 7, 9 tys.
- Krzysztof Sobolewski 5, 8 tys.
Popularność w mediach społecznościowych nie jest jedynym wyznacznikiem rozpoznawalności, ale ma na nią coraz większe przełożenie szczególnie wśród młodych wyborców.
Reklama