Strona główna RZESZÓW Kto rozbuduje S19 w Sokołowie Młp.? Rusza przetarg

Kto rozbuduje S19 w Sokołowie Młp.? Rusza przetarg

0
Reklama

GDDKiA ogłosiła postępowania przetargowe na dobudowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S19, na odcinku węzeł Sokołów Małopolski Północ – węzeł Jasionka, o długości ok. 13,8 km. Inwestycja będzie realizowana w systemie Projektuj i buduj. Otwarcie ofert: 8 czerwca 2022 r.

Zakres planowanych prac

Aktualnie na tym odcinku S19 posiada trzypasową jezdnię w układzie 2+1, bez pasa rozdziału kierunków jazdy. Po rozbudowie, będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pas awaryjny o szerokości 2,5 m oraz pobocza. Docelowa nośność to 11,5 t/oś. Inwestycja będzie realizowana na terenie powiatu rzeszowskiego (gmina Sokołów Małopolski i gmina Trzebownisko) i łańcuckiego (gmina Czarna), w bezpośrednim sąsiedztwie już istniejącej, pierwszej jezdni drogi ekspresowej. 

Reklama

Zakres prac w ramach rozbudowy S19 obejmie także dostosowanie istniejących obiektów inżynierskich, urządzeń BRD i urządzeń ochrony środowiska. Przebudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, cieki wodne oraz infrastruktura techniczna. Węzły Sokołów Małopolski Północ i Jasionka, które posiadają pełny, docelowy przekrój dwujezdniowy nie będą wymagały rozbudowy. Sumaryczna długość planowanych do rozbudowy odcinków drogi wynosi ok. 13,8 km. 

W ramach inwestycji powstaną nowe obiekty inżynierskie w tym: estakada o dł. 157,5 m w miejscowości Nienadówka, dwa wiadukty (w tym jeden z funkcją przejścia dla zwierząt średnich), trzynaście przejść dla zwierząt, przejazd gospodarczy i dwa przepusty. W ramach ochrony środowiska zostaną wykonane: cztery przejścia dla zwierząt średnich (jedno zespolone z wiaduktem), cztery przejścia dla zwierząt małych, osiem przejść dla płazów, ponad 3 km ekranów akustycznych oraz zbiorniki retencyjne (13 szt. otwartych i 4 szt. zamknięte). Posadzona zostanie zieleń dogęszczająca, izolacyjna, krajobrazowa i naprowadzająca. Powstaną też urządzenia oczyszczające ścieki opadowe z jezdni i osłony przeciwolśnieniowe. 

W Nienadówce droga ekspresowa poprowadzona zostanie estakadą w odległości ok. 30 m od kościoła parafialnego p.w. św. Bartłomieja Apostoła, usytuowanego przy istniejącej drodze DW878. Ze względu na ochronę tego obiektu sakralnego reprezentującego styl neogotycki, w decyzji środowiskowej określono warunki realizacji robót budowlanych w rejonie kościoła. Zastosowane zostaną tam pale wiercone i nie będą stosowane walce wibracyjne. Wykonany zostanie również ekran przeźroczysty w celu ekspozycji walorów historycznych i zabytkowych. 

Ponadto w ramach inwestycji istniejący MOP Stobierna (kierunek Lublin) zostanie rozbudowany do kat. II. Oznacza to, że w przyszłości będzie mogła powstać tu stacja paliw i obiekty gastronomiczno-handlowe. 

Cel inwestycji

Podstawowym celem inwestycji jest zapewnienie na całej trasie Via Carpatia na terenie Polski przekroju o minimalnych parametrach 2×2 (dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu). Istotna jest także likwidacja tzw. wąskiego gardła, powodującego utrudnienia w ruchu tranzytowym oraz na dojeździe do Specjalnej Strefy Ekonomicznej i Portu Lotniczego w Jasionce. Dzięki dobudowie drugiej jezdni poprawi się komfort jazdy oraz zwiększy bezpieczeństwo ruchu co przełoży się na mniejszą ilość wypadków. 

Kalendarium

15 maja 2019 r. – podpisanie umowy na wykonanie Koncepcji programowej oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej podpisaliśmy (Mosty Katowice) 

19 listopada 2020 r. – łączone posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI) i Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI), na którym przyjęto dokumentację Koncepcji Programowej  

15 lutego 2021 r. – złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej 

23 grudnia 2021 r. - uzyskanie decyzji środowiskowej 

29 kwietnia 2022 r. – ogłoszenie przetargu na realizację 

2024-2026 – planowane lata realizacji 

Via Carpatia

Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną i Południową. W Polsce trasa ta będzie miała ponad 700 km długości i przebiegać będzie przez województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. W woj. podkarpackim będzie miała docelowo długość ok. 169 km.    

  Stan realizacji S19 w woj. podkarpackim:   

  • 81,8 km – oddane do ruchu (odcinki: Lasy Janowskie – Rzeszów Południe),    
  • 42,2 km – w realizacji (w budowie: Rzeszów Południe – Babica oraz   
    w systemie Projektuj i buduj: Babica – Jawornik, Iskrzynia – Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe – Dukla),   
  • 42,3 km – w przygotowaniu (na etapie przetargu: Lutcza – Domaradz, Domaradz – Iskrzynia, Dukla – Barwinek i dobudowa drugiej jezdni Sokołów Małopolski Płn. – Jasionka, przed ogłoszeniem przetargu: Jawornik – Lutcza).   
Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!