Strona główna DĘBICA Dębica, Mielec: Ruszyła modernizacja linii kolejowej

Dębica, Mielec: Ruszyła modernizacja linii kolejowej

0
Reklama

Początkiem marca rozpoczęła się modernizacja linii kolejowej Mielec–Dębica. Remont obejmuje pracę na stacji Mielec oraz na odcinku Mielec–Kochanówka Pustków.


Ostatni pociąg pasażerski trasą z Mielca do Dębicy przejechał 10 lat temu. Modernizację rozpoczęto dzięki pieniądzom z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa podkarpackiego.
W marcu rozpoczęły się prace na podkarpackiej linii Mielec – Dębica. Po demontażu starego toru, ułożono już nowy na długości ponad czterech kilometrów. Wykonawca wykorzystuje specjalistyczny sprzęt – suwnicę, oczyszczarkę. Prace uwzględniają zapewnienie połączeń do bocznic kolejowych, m. in. Mielec, Kochanówka, Dębica Towarowa.
Zgromadzono już ok. 68 km szyn, 17 tys. podkładów i 10 tys. ton materiału na wzmocnienie podtorza. Następnie prace obejmą budowę peronów, przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych i obiektów inżynieryjnych (mostów, przepustów).
Inwestycja realizowana jest w trybie „projektuj i buduj”. Oprócz robót w terenie, trwa projektowanie m.in. w zakresie branży automatyki, elektroenergetyki.
Przeprowadzenie wszystkich robót ma potrwać niemal dwa lata. Modernizacja obejmie m.in. 32 km torów oraz 40 przejazdów kolejowo-drogowych, a także obiekty inżynieryjne – w tym m.in. zabytkowy most kolejowy nad Wielopolką w Brzeźnicy.
Przebudowane zostaną perony na dziewięciu stacjach i przystankach: Mielec, Rzochów, Wojsław, Pustków, Rzemień, Przecław, Dąbie, Kochanówka, Pustynia. Podróżni skorzystają z komfortowych peronów z wiatami i funkcjonalnym oświetleniem. Będzie czytelne oznakowanie i tablice informacyjne. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 40 przejazdach kolejowo-drogowych, m. in. na terenie Mielca (ul. Witosa, Wiesiołowskiego, Jagodowa, Kolejowa) oraz w gminie Przecław.

Remont stacji Mielec

Na stacji Mielec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują peron dwukrawędziowy. Będzie wyposażony w ławki, wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Istniejącą kładkę zastąpi nowe przejście pod torami, które zapewni podróżnym bezpieczne dojście do pociągów. Trzy windy na stacji ułatwią komunikację osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dźwigi będą umieszczone przy wyjściu na peron oraz na krańcach przejścia podziemnego. Nowy obiekt pod torami, zapewni mieszkańcom dogodną komunikację między dzielnicami po obu stronach stacji.

Po wykonaniu wszystkich robót pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się z prędkością do 120 km/godz., a towarowe – do 70 km/godz.
Koszt modernizacji linii Mielec–Dębica to 188 mln zł netto. Pierwsze pociągi nowymi torami pomiędzy Mielcem a Dębicą mają pojechać w grudniu 2020 r.

źr. PKP PLK

Reklama
Reklama