Home BIZNES Powstanie nowoczesny most w trakcie DW 865 w Jarosławiu

Powstanie nowoczesny most w trakcie DW 865 w Jarosławiu

0

Nowy most powstanie wraz z odcinkiem drogi wojewódzkiej nr 865 z Muniny do Sobiecina, dzięki niemu będzie można szybciej przeprawić się przez rzekę San. Właśnie została wydana decyzja pozwalająca na realizację inwestycji.

Droga wraz z mostem będzie liczyła prawie 2 km długości i będzie wyprowadzać ruch z Jarosławia w kierunku północnym. Opracowanie dokumentacji projektowej dla tej inwestycji zostało dofinansowane z Rządowego Programu Mosty dla Regionów w wysokości ponad 916 tys. złotych. Była to pierwsza inwestycja w historii tego programu ogłoszona do realizacji.

Dzięki wydaniu pozytywnej decyzji przez Wojewodę Podkarpackiego Ewę Leniart na budowę drogi wraz z mostem, Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich, który będzie odpowiedzialny za inwestycję, przygotowuje już dokumenty do złożenia wniosku o jej dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Projektowanie mostu w Jarosławiu wywoływało sporo emocji społecznych. Jednak w ramach zadania nie przewiduje się rozbiórek budynków, a dzięki budowie dodatkowych zjazdów i jezdni zostanie zapewniony dostęp do przyległych nieruchomości.

Trasa drogi przecina obszar Natura 2000 „Rzeka San” i przebiega przez tereny zalewowe rzeki San oraz nieużytki rolne. Początek nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 865 zlokalizowano na węźle drogowym „Jarosław-Munina” DK 94. W tym miejscu zaplanowano budowę nowych łącznic i dwóch rond w celu zapewnienia możliwości skrętu we wszystkich kierunkach. Most będzie liczył 624 m z przęsłem nurtowym o długości 100 m. Koniec nowego odcinka drogi zaprojektowano w formie skrzyżowania (rondo) z drogą powiatową w Sobiecinie.

Droga wojewódzka nr 865

  • Klasa drogi – „G”
  • Długość odcinka drogi – 1276 m
  • Kategoria ruchu – KR 4
  • Obciążenie – 115 kN/oś
  • Szerokość jezdni – 2 x 3,50 m
  • Ścieżki rowerowe – 2 x 2,50 m

Most na rzece San

  • Klasa obciążenia – „A” + Stanag C2021
  • Długość całkowita – 624 m
  • Konstrukcja nośna – skrzynkowa sprężona
  • Szerokość jezdni – 2 x 3,50 m
  • Ścieżki rowerowe z możliwością ruchu pieszych – 2 x 2,90 m

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Exit mobile version