Strona główna TURYSTYKA Zamek w Łańcucie najważniejszym punktem turystycznym Podkarpacia

Zamek w Łańcucie najważniejszym punktem turystycznym Podkarpacia

0
Reklama

We wtorek 21 listopada br. w Sali Balowej dawnej posiadłości Stadnickich, Lubomirskich i Potockich miała miejsce konferencja pt. „Zamek w Łańcucie i jego potencjał na muzealnej mapie Polski”. W jej trakcie został przedstawiony raport ukazujący, że Muzeum-Zamek w Łańcucie jest niekwestionowanym liderem w obszarze natężenia ruchu turystycznego na Podkarpaciu. 


Podczas konferencji dr hab. Dariusz Tworzydło, Prezes Zarządu EXACTO Sp. z o.o. oraz Przemysław Szuba, Zastępca Kierownika Działu Badań i Analiz Strategicznych EXACTO Sp. z o.o. zaprezentowali raport pt. „Potencjał wizerunkowy Muzeum-Zamek w Łańcucie.” 
Jak wynika ze sporządzonego raportu: Muzeum-Zamek w Łańcucie jest najważniejszym punktem turystycznym na mapie Podkarpacia. Dawna rezydencja magnacka cieszy się bardzo dobrymi opiniami oraz rekordową rozpoznawalnością na poziomie 97%. Dla porównania: Muzeum Okręgowe w Rzeszowie jest obiektem rozpoznawalnym przez 63% respondentów, Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej – 56%, a Zamek w Krasiczynie i Baranowie przez 55% badanych. W tej perspektywie Muzeum-Zamek w Łańcucie jest marką zakorzenioną w świadomości mieszkańców województwa podkarpackiego oraz zajmuje pod tym względem pozycję lidera. Badania zostały przeprowadzone na grupie kilkuset turystów z całego województwa. Tylko w ubiegłym roku odwiedzający Zamek zakupili prawie 430 tysięcy biletów wstępu.

Muzeum-Zamku w Łańcucie posiada stały i wysoki udział w regionalnym rynku turystycznym, który wynosi około 30%.

Oznacza to, że co trzeci turysta korzystający wielowymiarowej oferty edukacyjno-kulturalnej podkarpackich muzeów decyduje się na odwiedzenie łańcuckiej rezydencji. Frekwencja odwiedzin Muzeum była w ubiegłym roku o 18 razy wyższa od średniej wojewódzkiej oraz 11-krotnie przewyższała średnią krajową. Wyróżnikami promocyjnymi łańcuckiego Muzeum są– w opinii przebadanych respondentów – Park, Stajnie Cugowe wraz z Powozownią oraz komnaty zamkowe. Badani wskazali również preferowane przez nich elementy ekspozycji Muzeum-Zamku w Łańcucie, którymi są kolejno: Park, Zamek Lubomirskich i Potockich, Storczykarnia, Wozownia oraz Oranżeria. Czterech na pięciu respondentów uważa przy tym, że podejmowanie kolejnych inwestycji z zakresu rozbudowy oferty turystycznej zwiększy zainteresowanie ze strony odwiedzających. Za wizytówkę łańcuckiego Muzeum uznany został natomiast park otaczający dawną rezydencję magnacką.
Ponad 70% respondentów zadeklarowało chęć ponownych odwiedzin Muzeum. Prawie 60% respondentów twierdzi również, że Muzeum-Zamek w Łańcucie ma silną pozycję na krajowym rynku turystycznym, a nieco ponad 10% określa go jako jednego z liderów. Badanie uwzględniło również szereg innych czynników. Przeprowadzona została analiza danych zastanych oraz sprawdzony m.in. potencjał podkarpackich marek muzealnych, wrażliwość cenowa, konkurencyjność Podkarpackiej oferty turystycznej i źródła informacji o Muzeum-Zamku w Łańcucie.
Sporządzony raport daje kompleksowy obraz łańcuckiego Muzeum na tle jego konkurencji oraz w stosunku do ofert turystycznych z całej Polski. To już trzecia edycja badań przeprowadzonych z udziałem osób odwiedzających Muzeum-Zamek w Łańcucie. Poprzednie zrealizowane zostały w roku 2016 oraz w pierwszej połowie 2017 roku. W najnowszym badaniu pozyskano opinię 300 potencjalnych turystów z całego Podkarpacia.
źr. Muzeum-Zamek w Łańcucie

Reklama
Reklama
Poprzedni artykułTrzebownisko: Nowy inwestor z sektora lotniczego
Następny artykułNieuzasadnione blokowanie numerów alarmowych będzie karane