Strona główna WIADOMOŚCI Więcej informacji dla podróżnych na liniach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej

Więcej informacji dla podróżnych na liniach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej

0
Reklama

Pasażerowie zyskają dodatkowe informacje o kursowaniu pociągów na trasach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Komunikaty dźwiękowe i wyświetlacze ułatwią podróże. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę za blisko 19 mln zł na wykonanie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej dla PKA.

W połowie 2024 r., podróżujący koleją ze stolicy Podkarpacia w stronę Dębicy i Przeworska oraz Kolbuszowej i Strzyżowa, a także na lotnisko w Jasionce, zyskają dodatkowe informacje o kursowaniu pociągów. Przewidziano montaż systemu do emisji dźwiękowych komunikatów informacyjnych na 31 stacjach i przystankach. Zainstalowane zostaną także zegary. Dodatkowo, na przystankach o dużym natężeniu ruchu, tj.: Rzeszów Centrum, Rzeszów Staroniwa, Rzeszów Politechnika, Rzeszów Osiedle, Boguchwała, Kolbuszowa, Widełka, Głogów Małopolski, Głogów Małopolski Południowy, będą również wyświetlacze, zawierające wizualne informacje o najbliższych pociągach, odjeżdżających z danej stacji.

Reklama

– Dla podróżnych korzystających z kolei na Podkarpaciu będzie lepsza informacja o przyjeździe i odjeździe pociągów. Stacje i przystanki na trasach Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej będą wyposażone m.in. wyświetlacze i nowe nagłośnienie. Takie rozwiązania zachęcą do podróży koleją jeszcze więcej osób – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

  • Inwestycje PLK SA, realizowane z Krajowego Programu Kolejowego korzystnie zmieniają polską kolej. Konsekwentnie podnosimy dostępność, komfort podróżnych i bezpieczeństwo. Wprowadzamy także dodatkowe ułatwienia w zakresie informacji pasażerskiej. Coraz więcej stacji i przystanków, m.in. na Podkarpaciu wyposażanych jest w nowocześniejsze urządzenia, podnoszące poziom obsługi pasażerów – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Nowoczesny system informacji – wyświetlacze oraz nagłośnienie – zapewni pasażerom bieżący przekaz o odjazdach i przyjazdach pociągów. Łatwiejszy będzie dostęp do informacji w codziennych i okazjonalnych podróżach. Montaż monitoringu na wybranych stacjach i przystankach osobowych zapewni możliwość szybkiej reakcji odpowiednich służb w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa. Nowe rozwiązania podniosą poziom obsługi podróżnych i zachęcą do korzystania z kolei.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sukcesywnie zwiększają dostęp do bieżącej informacji pasażerskiej. Stacje i przystanki wyposażane są w wyświetlacze oraz nagłośnienie. Podobne rozwiązania na Podkarpaciu zastosowano m.in. w Dębicy, Ropczycach, w Sędziszowie Małopolskim. Dynamiczny system informacji dla podróżnych przewidziano także jeszcze w tym roku na zmodernizowanej stacji Rzeszów Główny i na nowym przystanku Rzeszów Zachodni. W planie jest również montaż urządzeń do emisji dźwiękowych komunikatów na linii nr 25 Dębica – Mielec. Stacja Mielec będzie także wyposażona w wyświetlacz do wizualnej prezentacji informacji.

Zadanie inwestycyjne na projekt, dostawę i instalację systemu informacji pasażerskiej oraz monitoringu, zgodnie z podpisaną umową za blisko 19 mln zł – zrealizuje konsorcjum: Maxto Technology Sp. z o.o., MAXTO Sp. z o.o. S.K.A.

Przedsięwzięcie o nazwie: „Zabudowa kompleksowej informacji pasażerskiej oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym na liniach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej – PKA” zaplanowano w ramach projektu : „Zabudowa Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej – etap I”. Finansowanie przedsięwzięcia przewidziane jest ze środków Krajowego Planu Odbudowy. Do czasu pozyskania finansowania z KPO, Spółka PLK SA zabezpieczyła alternatywne źródła finansowania, bez uszczerbku dla innych zadań. Termin zakończenia prac, to II kwartał 2024 r.

Reklama
Poprzedni artykułSpłonęła przyczepa kempingowa. Ranna jedna osoba [foto]
Następny artykułRuszyła kwalifikacja wojskowa w regionie. Kto jej podlega?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!