Strona główna SANOK Uwaga na oszustów! Teraz próbują sił jako przedstawiciele banków

Uwaga na oszustów! Teraz próbują sił jako przedstawiciele banków

0

Policjanci z Sanoka prowadzą kilka postępowań, w których osoby pokrzywdzone utraciły ponad kilkaset tysięcy zł. Oprócz straty oszczędności, na rzecz pokrzywdzonych zostały zaciągnięte różnego rodzaju pożyczki i kredyty, wykorzystano również debet na ich kartach kredytowych.

Schemat postępowania oszustów zazwyczaj jest taki sam. Dzwoni osoba, która przedstawia się jako przedstawiciel banku, w którym mamy konto. Nastęnie informuje, że ktoś nieuprawniony chciał pobrać pieniądze z rachunku bankowego, oczywiście zapewnia, że nie udało się zrealizować tej transakcji. Po czym pada pytanie, czy w ostatnim czasie były zaciągane jakieś pożyczki. Osoba podająca się za przedstawiciela banku informuje nas, że na naszym koncie widnieje kilka różnych pożyczek. Dodatkowo rozmówca proszony jest o zainstalowanie programów „AnyDesk” lub „QuickSupport”. Po zaistalowaniu aplikacji, przestępcy mają dostęp do kodów sms przesyłanych z banku w celu weryfikacji operacji bankowych. Następnie rozmówca jest proszony o zalogowanie się do aplikacji bankowej.

W trakcie rozmowy jesteśmy zapewniani, że jeżeli postąpimy zgodnie ze wskazówkami, to uda się wszystko wycofać. Fałszywy pracownik banku proponuje, aby pieniądze z pożyczek, przelać na podany przez niego numer konta, na którym będą one „bezpieczne”.

Pamiętajmy, że w przypadku zainstalowania na naszym urządzeniu powyższych aplikacji, z rachunku bankowego bez naszej autoryzacji przelewane są wszystkie pieniądze. W przypadku braku środków, za pośrednictwem bankowości elektronicznej, składane są wnioski na różnego rodzaju kredyty i pożyczki. Dodatkowo pokrzywdzeni, często wielokrotnie, przekazują oszustom skan lub zdjęcie swojego dokumentu tożsamości, w celu weryfikacji danych.

Co zrobić, by nie dać się oszukać?

Przede wszystkim nie udostępniajmy nikomu swojego konta bankowego i danych do logowania. Jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania naszych danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, rozłączmy się i zadzwońmy do biura obsługi klienta banku. Jeśli „konsultant” proponuje nam zainstalowanie oprogramowania typu AnyDesk, możemy być pewni, że to oszustwo.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here