Strona główna WIADOMOŚCI Rusza kolejna edycja „Ferii z WOT” na Podkarpaciu

Rusza kolejna edycja „Ferii z WOT” na Podkarpaciu

0
Reklama

Szkolenie wojskowe organizowane podczas zimowej przerwy od nauki to propozycja 3. Podkarpackiej Brygady Obrony Terytorialnej w ramach IV edycji projektu „Ferii z WOT”. 12 lutego 2022 r. to okres międzysemestralnej przerwy w nauce na Podkarpaciu. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom młodych ludzi, którzy ukończyli osiemnasty rok życia, uczniów szkół ponadpodstawowych, studentów, czy też nauczycieli Podkarpacka Brygada postanowiła zorganizować specjalną edycję 16-dniowego szkolenia podstawowego i 8-dniowego wyrównawczego. Propozycja kierowana jest także do rodziców, których dzieci w tym czasie spędzają czas wolny poza domem np. na obozach zimowych.

Projekty „Ferie z WOT” oraz „Wakacje z WOT” spełniły swoją rolę i sprawiły, że młodzi ludzie mogą służyć Ojczyźnie bez uszczerbku w nauce. Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że projekt jest potrzebny, cieszy się niemałym zainteresowaniem i z pewnością będzie kontynuowany w kolejnych latach – mówi dowódca podkarpackich terytorialsów płk Michał Małyska. Szkolenie podstawowe i wyrównawcze na Podkarpaciu w ramach projektu „Ferie z WOT” rozpocznie się już 12 lutego 2022 r. a zakończy 27 lutego uroczystą przysięgą wojskową.

Reklama


Dopasowanie terminu szkolenia do przerwy w nauce nie zmienia systemu szkolenia przyjętego w Wojskach Obrony Terytorialnej. Szesnastodniowe szkolenie podstawowe ochotnicy zrealizują podczas ferii zimowych. To jednak dopiero początek drogi. Cały cykl szkolenia żołnierzy WOT trwa 3 lata i jest podzielony na trzy etapy: szkolenie indywidualne (pierwszy rok), specjalistyczne (drugi rok) i zgrywające (trzeci rok). W tym czasie żołnierze OT szkolą się w ramach szkoleń rotacyjnych, organizowanych najczęściej w dni wolne od pracy w wymiarze minimum dwóch dni w miesiącu.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!