Nowe perony w Chorzelowie, Tuszowie i w Jaślanach zapewnią podróżnym dogodny dostęp do pociągów oraz wyjazd, m.in. w kierunku Mielca, Padwi i Dębicy. Wiadukt drogowy oraz przejście podziemne dodatkowo ułatwią komunikację obok linii kolejowej w Mielcu. Prace warte 106 mln zł realizowane są przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z udziałem środków unijnych z RPO Województwa Podkarpackiego.
Po przywróceniu połączenia kolejowego z Mielca do Dębicy, reaktywowany jest kolejny odcinek Mielec – Padew. Inwestycje zwiększają dostępność do kolei i likwidują wykluczenie komunikacyjne.
Na objętym pracami odcinku budowane są perony w Chorzelowie, Tuszowie i Jaślanach. Widać konstrukcje nowych obiektów. Perony będą dostosowane do potrzeb wszystkich podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Budowany jest wiadukt drogowy nad linią kolejową w Mielcu przy ul. Sienkiewicza. Prace rozpoczęły się od konstrukcji przyczółków. Wiadukt zastąpi dwa przejazdy kolejowo-drogowe. Obiekt zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i usprawni komunikację drogową.
Nowe przejście podziemne w rejonie stacji kolejowej w Mielcu ułatwi komunikację pieszym. Pod koniec roku mieszkańcy zyskają wygodne i bezpieczne przejście. Trakt w ciągu ulic Drzewieckiego – Skargi, połączy osiedla po przeciwległych stronach stacji.
Inwestycje PLK za 106 mln zł netto realizowane są w ramach projektu: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew – Mielec – Dębica”. Projekt wpisany jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Dotychczas podpisano już umowy na prace za ponad 323 mln zł netto.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.