Osiem ofert wpłynęło w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 między Domaradzem a Iskrzynią. Sześć z nich mieści się w budżecie, jaki GDDKiA zaplanowała przeznaczyć na to zadanie.
Oferty
Kwota, jaką GDDKiA na sfinansowanie realizacji tego odcinka drogi ekspresowej S19, wynosi 1 396 026 772,62 zł. Oferty w przetargu złożyły firmy:
Mostostal Warszawa – 1 063 251 940,57 zł,
Kolin
Insaat
Turizm
Sanayi
ve
Ticaret Anonim
Sirketi – 1 144 332 960,00
zł,
Budimex – 1 183 978 975,59 zł,
Intercor
- 1 205 400 000,00 zł,
Strabag1 215 803 308,02 zł,
- Mota –
Engil – 1 394 332 154,94
zł, - PORR – 1 519 871 640,00 zł,
- POLAQUA – 1 676 950 048,29 zł.
Oferty zostaną sprawdzone i ocenione według trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem,
instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (20 proc.), a także przedłużenia okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem (20 proc.).
Zakres prac
Zakres inwestycji obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 12,5 km, o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz pas
awaryjny. W ciągu trasy głównej powstanie siedem estakad, osiem mostów oraz osiem wiaduktów drogowych. Zbudowane zostaną także trzy przejścia dla zwierząt (dwa dla zwierząt średnich i jedno dla zwierząt dużych), trzy przepusty oraz szereg obiektów w ciągu
dodatkowych jezdni. Rozpiętość trzech estakad w ciągu drogi ekspresowej będzie przekraczać 400 m, natomiast najdłuższa będzie mierzyć ok. 700 m i przebiegać będzie nad doliną na filarach o wysokości dochodzącej do 30 m.
Ponadto w ramach inwestycji w miejscowości Zagórze wybudowane zostaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych MOP Zagórze kat. I (MOP Zagórze w kierunku Barwinka
będzie przystosowany do rozbudowy do kat. III, natomiast MOP Zagórze w kierunku Rzeszowa będzie przystosowany do rozbudowy do kat. II).
Droga ekspresowa zostanie wyposażona w urządzenia BRD, infrastrukturę systemu zarządzania ruchem oraz urządzenia ochrony środowiska. W ramach zadania zostaną
wybudowane dodatkowe jezdnie obsługujące teren przyległy, przebudowane zostaną drogi poprzeczne kolidujące z inwestycją, cieki wodne, a także infrastruktura techniczna.
Planuje się, że prace projektowe i roboty budowlane zostaną ukończone w ciągu maksymalnie 39 miesięcy od daty podpisania umowy.
Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną i Południową. W Polsce trasa ta będzie miała ponad 700 km długości i przebiegać będzie przez województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. W woj. podkarpackim będzie miała docelowo długość ok. 169 km.
Stan realizacji S19 w woj. podkarpackim:
81,8 km – oddane do ruchu (odcinki: Lasy Janowskie – Rzeszów Południe),
42,2 km – w realizacji (w budowie: Rzeszów Południe – Babica oraz w systemie Projektuj i buduj: Babica – Jawornik, Iskrzynia Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe – Dukla),
42,3 km – w przygotowaniu (na etapie przetargu: Lutcza – Domaradz, Domaradz – Iskrzynia, Dukla – Barwinek i dobudowa drugie
jezdni Sokołów Małopolski Płn. – Jasionka, przed ogłoszeniem przetargu: Jawornik – Lutcza).