Strona główna JAROSŁAW Kolejna osoba straciła oszczędności, bo uwierzyła oszustom

Kolejna osoba straciła oszczędności, bo uwierzyła oszustom

0
Reklama

Ponad 30 tys. straciła 39-letnia mieszkanka powiatu jarosławskiego w wyniku oszustwa „na bankowca”. Kobieta była przekonana, że odebrała połączenie od pracownika banku i zainstalowała na telefonie aplikację do zdalnej obsługi. Oszuści pobrali pieniądze z konta. Apelujemy o zachowanie ostrożności w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych.

Wczoraj, policjanci z jarosławskiej komendy otrzymali zgłoszenie w sprawie oszustwa, którego ofiarą padła 39-letnia mieszkanka powiatu jarosławskiego. Z relacji kobiety wynikało, że odebrała telefon od mężczyzny, który przedstawił się jako pracownik banku, w którym miała konto. Samo połączenie wydawało się wiarygodne, ponieważ oprócz numeru na wyświetlaczu pojawiła się identyfikacja banku. W trakcie tej rozmowy mężczyzna poinformował, że dzwoni w celu weryfikacji przelewu z rachunku bankowego kobiety.  Konsultant podał, że ktoś w Krośnie próbował zalogować się na konto pokrzywdzonej i chciał wypłacić z niego około 700 zł. Aby zweryfikować tą informację mężczyzna zaproponował aby kobieta pobrała i zainstalowała aplikację bankową.

Reklama

Zaniepokojona sytuacją i niczego nieświadoma kobieta, zgodnie z podanymi podczas rozmowy instrukcjami, zainstalowała na swoim smartfonie aplikację QuickSupport, celem zablokowania swojej karty do rachunku. Była przekonana, że jest to pracownik banku i pomaga w blokadzie rachunku. Nie wiedziała, że w ten sposób oddała kontrolę nad swoim telefonem oszustowi. Kosztowało ją to ponad 30 tys. zł., które zostały pobrane z jej konta bankowego.

Apelujemy o  zachowanie szczególnej ostrożności w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych. Pamiętajmy, że gdy pracownik banku prosi nas o podanie przez telefon danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej, czy danych kart płatniczych oraz namawia także do instalacji w telefonie dodatkowych aplikacji, to mamy do czynienia z oszustwem.

W żadnym wypadku nie należy instalować zalecanych aplikacji i podawać kodów. Każdy, kto otrzyma telefon, rzekomo z banku, w celu instalacji aplikacji typu TeamViewer, QuickSupport, AnyDesk, powinien jak najszybciej zgłosić ten fakt na policję i poinformować o takiej sytuacji bank, w którym posiada konto. Zainstalowanie tych aplikacji powoduje, że oszust zyskuje swobodny dostęp do naszych haseł czy danych do logowania.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!