Nad logo promocyjnym od kwietnia 2019r. do lutego 2020r. pracował powołany przez burmistrza zespół, który rozpoczął od zdefiniowania kluczowych wartości cechujących Jarosław, jakie w warstwie symbolicznej powinny się później pojawić w znaku.Jarosław po wielomiesięcznych staraniach wielu osób zyskał nowe narzędzie promocji, które będzie niezwykle pomocne w komunikowaniu cech i wartości miasta, budowaniu jego wizerunku jako silnego tradycją, ale i nowoczesnego atrakcyjnego miejsca dla gości, turystów, inwestorów, przedsiębiorców, studentów – podkreśla burmistrz Waldemar Paluch.
Składnikami tworzącymi symbolikę miasta Jarosławia są obecnie: herb, flaga i barwy. Mają one swoje ważne funkcje i zadania reprezentacyjne i bardzo dobrze je spełniają. Jarosławski herb ma swoją wielowiekową historię i należny mu jest szacunek i powaga przy stosowaniu i publikowaniu. Tymczasem współczesne, nowoczesne formy komunikowania, działania promocyjne, internetowe narzędzia, wymagają stosowania znaku – symbolu miasta w warunkach, które mogłyby nie być najwłaściwsze dla użycia herbu, a i skuteczność jego oddziaływania byłaby niewielka. Design XXI wieku, styl współczesnych form graficznych, ale też tempo życia i charakter nowoczesnych nośników i postrzeganie odbiorców, wymagają dostosowanych do tego form w jakich przekazujemy komunikaty wizualne. Regiony, miasta, gminy, dla tego typu promocyjnych zastosowań i budowania swojego wizerunku, projektują specjalne logo, które nie ma zastępować herbu, ale uzupełniać i wzmacniać system identyfikacji i aby używać tego logo w sytuacjach niewłaściwych dla nobliwego, historycznie uświęconego herbu – wyjaśnia włodarz Jarosławia.
Współczesność i związane z nią narzędzia technologiczne, takie jak ekrany monitorów, komputerów, smartfonów, wymuszają stosowanie symboli prostszych w formie, nawiązujących do stylistyki i designu XXI wieku, przemawiających do człowieka drugiego millenium i na te potrzeby musimy mieć logo promocyjne, mówiące współczesnym językiem o współczesnym Jarosławiu. Miasta w swoich działaniach promocyjnych powszechnie wykorzystują nowoczesną symbolikę, która ułatwia komunikację z otoczeniem i budującą ich korzystny wizerunek – precyzuje dr Zbigniew Chmielewski, ekspert w zakresie systemów identyfikacji wizualnej, który wspierał proces powstawania logo Jarosławia.
ź: UM Jarosław
Reklama
Podczas briefingu prasowego burmistrz Waldemar Paluch w towarzystwie koordynatora prac nad nowym logo Zbigniewa Chmielewskiego oraz autorki nowego znaku promocyjnego miasta Agaty Dzięgielowskiej z JOKiS przedstawiał przedstawicielom mediów dlaczego Jarosław jest „miastem olśnień”.
Reklama