Strona główna Bez kategorii Jak wypełnić wniosek Mój Prąd 3.0?

Jak wypełnić wniosek Mój Prąd 3.0?

0
Reklama

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we współpracy z Ministerstwem Klimatu i Środowiska poinformowało, że 1 lipca br. planowane jest uruchomienie trzeciej już edycji naboru wniosków o dofinansowanie do instalacji fotowoltaicznych. Z rządowego programu Mój Prąd będą mogły skorzystać osoby, które zainstalowały fotowoltaikę po 31 stycznia 2020 roku.

Mój Prąd 3.0

Reklama

Do trzeciej edycji programu zostaną zakwalifikowane instalacje fotowoltaiczne zakończone po 31 stycznia 2020 roku (zadecyduje data poniesienia kosztu za instalację). Oznacza to, że osoby zainteresowane dotacją z nowej edycji programu nie muszą czekać z wydatkami związanymi z inwestycją w fotowoltaikę.

Program będzie finansowany ze środków unijnych z instrumentu, w którym koszty kwalifikowane stanowią wydatki poniesione w okresie od dnia 1 lutego 2020 r. do 31 grudnia 2023 r. zatem wnioskodawcy, którzy zakupili instalację przed ogłoszeniem naboru, ale po 31 stycznia 2020 r., będą mogli skorzystać z dofinansowania po spełnieniu innych warunków określonych w programie – poinformowała Donata Bieniecka-Popardowska z Narodowego Funduszu.

W resorcie Klimatu i Środowiska we współpracy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, trwają przygotowania związane ze szczegółowymi zasadami nowej edycji programu. Nie wiadomo jeszcze ile wyniesie dofinansowanie do instalacji. Z zapowiedzi wynika, że trzecia edycja programu Mój Prąd będzie znacznie bardziej rozbudowana, więc i kwota do odzysku może być wyższa.

Dla kogo dofinansowanie?

Program skierowany jest do osób fizycznych wytwarzających energię elektryczną na własne potrzeby, które mają zawartą umowę kompleksową (z Operatorem Sieci Dystrybucyjnej – OSD, zakładem energetycznym) regulującą kwestie związane z wprowadzeniem do sieci energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacji.

Jak wypełnić wniosek?

Dofinasowanie otrzymasz jeśli twoja instalacja jest już wykonana i podłączona do sieci elektroenergetycznej
(m.in. posiadasz licznik dwukierunkowy); instalacja jest o mocy 2-10 kW i jest przeznaczona na cele mieszkaniowe. Wydatki poniosłeś od 23 lipca 2019 r. i instalacja nie została zakończona przed tą datą. Twoja inwestycja nie jest rozbudową już istniejącej instalacji – podaje rządowa strona poświęcona programowi Mój Prąd.

Dzięki dofinansowaniu otrzymasz zwrot do 50% kosztów inwestycji. Dotacja jest zwolniona z podatku PIT. Koszty inwestycji, które nie zostały pokryte wsparciem możesz odliczyć od podatku (ulga termomodernizacyjna). Instalacja paneli fotowoltaicznych zwraca się średnio po 6-8 latach od zainstalowania.

Od 31 marca 2020 r. złożenie wniosku możliwe jest tylko online – w tym celu konieczne jest posiadanie e-dowodu lub profilu zaufanego. Jeszcze przed rozpoczęciem wypełniania wniosku warto zadbać też o przygotowanie wymaganych dokumentów w wersji elektronicznej. Samo wypełnienie wniosku nie jest skomplikowane, wystarczy wykonać następujące kroki:

  • Wejdź na stronę mojprad.gov.pl.
  • Kliknij przycisk Złóż wniosek, który przeniesie Cię bezpośrednio na portal gov.pl, co umożliwi wypełnienie wniosku.
  • Wybierz sposób logowania – możesz skorzystać z profilu zaufanego lub e-dowodu.
  • Wypełnij wniosek, wpisując swoje dane oraz dane instalacji. Upewnij się, że wszystkie podane informacje są poprawne.
  • Niezbędne dokumenty dodaj jako załączniki do wniosku.
  • Zaakceptuj wymagane oświadczenia i potwierdź poprawność podanych informacji.
  • Złóż wniosek podpisując go elektronicznie, wykorzystując do tego profil zaufany lub e-dowód w zależności od wybranej metody.
  • Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę mailową.

Ministerstwo Klimatu i Środowiska wypłaciło już ponad 200 tys. dofinansowań do projektów PV, a dzięki projektowi zredukowano emisję dwutlenku węgla o 921 827 200 kg/rok.

Na Podkarpaciu właściciele instalacji otrzymali już 17 505 dofinansowań, a łączna moc PV wynosi 86430 kW.

Informacji o programie Mój Prąd udzielają Doradcy Energetyczni w ramach „Ogólnopolski system wsparcia doradczego dla sektora publicznego, mieszkaniowego oraz przedsiębiorstw w zakresie efektywności energetycznej oraz OZE” Wejdź na stronę https://doradztwo-energetyczne.gov.pl/ wybierz województwo, w którym mieszkasz, przejdź do zakładki kontakt.

Funkcjonują również dedykowane skrzynki:

wnioskimojprad@nfosigw.gov.pl – informacja o złożonych wnioskach i uzupełnienia dokumentów

mojprad@nfosigw.gov.pl – informacja na temat programu (jak złożyć wniosek).

Reklama
Poprzedni artykułBez uprawnień pojechał po dziecko do szkoły. Był poszukiwany
Następny artykułRząd znosi kolejne restrykcje. Od 4 czerwca możliwa organizacja koncertów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj