Strona główna BRZOZÓW Chciał zainwestować w kryptowaluty, stracił ponad 100 tys. zł

Chciał zainwestować w kryptowaluty, stracił ponad 100 tys. zł

0
Reklama

Mieszkaniec powiatu brzozowskiego, zachęcony wizją zysku z inwestycji w kryptowaluty, za namową oszustów zwiększył limit transakcji na swoim koncie i wpłacił pieniądze na wskazane przez nich rachunki. Po wykonaniu 9 przelewów 57-latek zorientował się, że został oszukany. Stracił 122 tys. złotych.

Wczoraj do komendy zgłosił się mieszkaniec powiatu brzozowskiego. Mężczyzna złożył zawiadomienie o oszustwie, w wyniku którego stracił 122 tys. złotych.

Reklama

Z relacji pokrzywdzonego wynikało, że za pomocą znalezionej w Internecie strony, rozpoczął inwestycje w kryptowaluty. Miały one polegać na wpłatach pieniędzy na specjalnie utworzone wirtualne portfele. Z pokrzywdzonym skontaktowali się telefonicznie mężczyźni, którzy zapewniali go, że w wyniku inwestycji zyska więcej pieniędzy. Namówili 57-latka do zwiększenia limitu transakcji na swoim koncie i wykonania 9 przelewów na wskazane przez nich rachunki bankowe, a także do zainstalowania aplikacji AnyDesk i TeamViewer.

Gdy na rachunek pokrzywdzonego nie wpłynęły obiecane zyski, a jego konto bankowe zostało zablokowane mężczyzna zorientował się, że padł ofiarą oszustwa. Dodatkowo okazało się również, że oszuści zaciągnęli kredyt na jego szkodę. Mieszkaniec powiatu brzozowskiego stracił w sumie blisko 122 tys. złotych.

W sprawie prowadzone jest postępowanie.

Apelujemy o  zachowanie szczególnej ostrożności w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych. Pamiętajmy, że gdy ktoś prosi nas o podanie przez telefon danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej, czy danych kart płatniczych lub namawia do instalacji dodatkowych aplikacji, to mamy do czynienia z oszustwem.

W żadnym wypadku nie należy instalować zalecanych aplikacji i podawać kodów. Każdy, kto otrzyma telefon, rzekomo z banku, instytucji finansowej lub nieznajomej osoby, w celu instalacji aplikacji typu TeamViewer, QuickSupport, AnyDesk, powinien jak najszybciej zgłosić ten fakt na policję i poinformować o takiej sytuacji bank, w którym posiada konto. Zainstalowanie tych aplikacji powoduje, że oszust zyskuje swobodny dostęp do naszych haseł czy danych do logowania.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!