Strona główna NISKO Brzegi Sanu połączone nitkami mostu powstającego w ramach budowy S19

Brzegi Sanu połączone nitkami mostu powstającego w ramach budowy S19

0
Reklama

Zakończył się ważny etap budowy mostu na rzece San. Zabetonowany został zwornik na lewej jezdni mostu czyli lewobrzeżny nawis został połączony z prawobrzeżnym. Tym samym obie nitki mostu powstającego w ramach budowy odcinka S19 Zdziary – Rudnik nad Sanem połączyły brzegi rzeki San.

Most na rzece San ma długość ok. 400 m. Przeznaczony jest do bezkolizyjnego przeprowadzenia ruchu pojazdów w ciągu drogi ekspresowej S19 nad rzeką San, której szerokość koryta wynosi 110 – 120 m. Najdłuższe przęsło nurtowe o dł. 142 m budowane jest metodą nawisową i pod względem długości jest trzecim w Polsce (1. most w Grudziądzu w ciągu A1 – przęsło nurtowe – nawisowe długość 180 m, 2. most na POW w Warszawie – przęsło nurtowe – nawisowe długości 180 m, 3. most przez rz. San w ciągu S-19 – przęsło nurtowe (nawis) – 142 m ).

Reklama

Budowany obiekt składa się z dwóch rozdzielonych nitek. Na każdej z nich zlokalizowana będzie jezdnia z 3 pasami ruchu po 3,50 m oraz oddzielonym od jezdni chodnikiem dla obsługi.

Dane techniczne:

Długość obiektu – 392,70m

Szerokość całkowita obiektu – 28,80 m

Wysokość ustroju nośnego:

– w przęsłach – 3,20 m

– nad podporami zalewowymi – 3,20 m

– nad podporami przęsła nurtowego – 7,10 m

Klasa obciążeń – klasa A

Klasa drogi na obiekcie – S

Posadowienie – pośrednie

Most na rzece San powstaje w ramach budowy ok. 9-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 Zdziary – Rudnik nad Sanem. Zaawansowanie robót wynosi 70 proc. Wykonawcą prac jest firma Mosty Łódź. Wartość kontraktu to ponad 280 mln zł.

Reklama
Poprzedni artykułWypadek na S19 pod Niskiem. Ranne zostały dwie osoby
Następny artykułPGNiG Obrót Detaliczny pomoże klientom uzyskać rządową dotację na wymianę pieca

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj