Strona główna JASŁO 83-latka straciła kilkadziesiąt tysięcy złotych

83-latka straciła kilkadziesiąt tysięcy złotych

0
Reklama

Pod koniec listopada do jasielskiej komendy zgłosiła się 83-latka, która padła ofiarą oszustwa „na policjanta”. Seniorka oświadczyła, że zadzwonił do niej ktoś z zastrzeżonego numeru. Osoba, po drugiej stronie przedstawiła się z imienia i nazwiska dodając, że jest policjantem śledczym. Fałszywy funkcjonariusz powiedział, że prowadzi śledztwo w sprawie ataku hakerskiego i, że ktoś chce zaciągnąć pożyczkę na dane kobiety.

Polecił 83-latce, aby udała się do banku i przelała swoje oszczędności na podany numer konta. Kiedy kobieta przypadkowo się rozłączyła, oszust w ponownym połączeniu nakrzyczał na nią, aby tego nie robiła, ponieważ przez to cała „akcja” może się nie udać i haker nie zostanie zatrzymany. Zabronił także informowania o działaniach pracowników banku, ponieważ któryś z nich miał być zamieszany w rzekomy atak hakerski. Seniorka przelała swoje oszczędności i została zapewniona przez oszusta, że pieniądze zostaną jej zwrócone z policyjnej puli.

Reklama

Mieszkanka Jasła ponownie udała się do banku, aby sprawdzić czy pieniądze zostały jej zwrócone. Opowiedziała też o tym zdarzeniu jednej z kasjerek, która zorientowała się, że kobieta padła ofiarą przestępstwa. Niestety, 83-latka w skutek oszustwa straciła 50 tys. złotych.

Policja apeluje:

  • Policja ani prokuratura nigdy nie prosi o wpłacenie pieniędzy – jeśli otrzymasz taki telefon, natychmiast rozłącz się i zadzwoń pod numer alarmowy 112 lub numer dyżurnego najbliższej jednostki
  • nie wręczaj swoich pieniędzy obcym
  • jeśli zadzwoni do Ciebie ktoś bliski z obcego numeru telefonu, z informacją o jakimś zdarzeniu, w którym brał udział, to rozłącz się i zadzwoń do niego, albo innego członka rodziny i zweryfikuj tę wiadomość
  • kiedy dzwoni do Ciebie pracownik banku, BIK-u czy innej instytucji z informacją, że „Twoje pieniądze są zagrożone i natychmiast musisz je wypłacić lub przelać na inne konto” – rozłącz się i zadzwoń do swojego banku lub udaj się do najbliższej placówki, żeby sprawdzić tę informację
  • nie instaluj żadnych aplikacji (np. AnyDesk) polecanych przez rzekomych konsultantów, pracowników banków, policjantów czy prokuratorów
Reklama
Poprzedni artykułWybuch gazu. Cztery osoby ranne [foto]
Następny artykuł„Na wnuczka” i „na policjanta”. Kolejne oszustwa seniorów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!