Strona główna JAROSŁAW 62-latka zorientowała się, że ktoś chce ją oszukać

62-latka zorientowała się, że ktoś chce ją oszukać

0
Reklama

Czujnością i zdecydowaną reakcją wykazała się 62-letnia mieszkanka gminy Pawłosiów, która nie uwierzyła oszustom podającym się za pracowników banku i nie dała się zmanipulować. Kobieta nie straciła swoich oszczędności dzięki szybkiej reakcji, powiadomieniu Policji i banku, w którym miała założone konto. Postawa 62-latki powinna być przykładem dla innych, aby nie działać pod wpływem emocji i presji.

Jednym ze sposobów dokonywania przestępstw na szkodę klientów banków jest wykorzystanie telefonicznego połączenia głosowego z osobą, która jest przekonywana, że rozmawia z pracownikiem banku lub inną osobą godną zaufania. Cel jest jeden – pozyskanie poufnych informacji lub nakłonienie ofiary do wykonania określonych czynności.

Reklama

O sposobach działania oszustów przekonała się kilka dni temu 62-letnia mieszkanka gminy Pawłosiów, która poinformowała dyżurnego jarosławskiej jednostki o możliwym usiłowaniu oszustwa. Kobieta podała, że telefonicznie skontaktowała się z nią osoba podająca się za pracownika banku. Mężczyzna przekazał kobiecie informację, że został jej przyznany kredyt w wysokości 3 tys. zł. Gdy 62-latka oświadczyła, że nie aplikowała o pożyczkę, rozmówca powiedział, że zablokuje wypłatę kredytu i poinformuje o tym fakcie policję. Dodał także, że do 20 minut zadzwoni pracownik departamentu bezpieczeństwa banku. Po wskazanym czasie do zawiadamiającej zadzwoniła kobieta, która poinformowała, że jej dane wrażliwe wyciekły z banku, gdzie winą obarczyła jednego z pracowników. Rozmówczyni poprosiła 62-latkę o pomoc w ustaleniu, który z pracowników banku, dane te przekazał. Następnie kobieta otrzymała polecenia zalogowania się do aplikacji mobilnej swojego banku, co też zrobiła. Po chwili otrzymała hasło w wiadomości sms z banku. Zalogowała się na konto wprowadzając swoje dane, a otrzymane hasło podała swojej rozmówczyni przez telefon.

Kobieta w tym momencie zorientowała się, że to może być oszustwo. Przekazała swojej rozmówczyni, że musi podładować telefon, a o swoich podejrzeniach z drugiego telefonu powiadomiła policjantów oraz oddział swojego banku z prośbą o zablokowanie konta.

Reklama
Poprzedni artykułKalendarium historyczne: 351. rocznica pobicia Tatarów pod Przemyślem
Następny artykułGlobal Transport and Logistics dołącza do najemców LCube Rzeszów Airport

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!