ZDROWIE

Ten rodzaj aktywności wydłuży Ci życie nawet o 7 lat!

Spacer – kosztuje niewiele czasu i wysiłku, a  może wydłużyć życie nawet o siedem lat, wystarczy przestrzegać kilku zasad. Do takich wniosków doszli naukowcy Harvarda.

Aby wyjść na spacer, nie potrzeba dodatkowego sprzętu czy nakładów finansowych. Wystarczy wygodne, dopasowane do warunków atmosferycznych ubranie. Ruch potrzebny jest w każdym wieku. Aby zadbać o swoje zdrowie, wystarczy 30 minut spaceru dziennie.

Jak wydłużyć życie?

Brak ruchu na świeżym powietrzu, pozycja siedząca, to największy winowajca wielu dolegliwości. Spacerowanie mobilizuje ciało do ruchu, naprężając mięśnie i rozciągając stawy, wpływa na odchudzanie oraz doskonale poprawia wydolność organizmu i wzmacnia krążenie. Jak wynika z badań, wystarczy co dwa dni wyjść na 30 minut spaceru, aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia miażdżycy.

Spacer jest bardzo korzystny zwłaszcza dla Panów. Naukowcy z Harvard School of Public Health oraz University of California udowodnili, że spacer w szybkim tempie spowalnia rozwój raka prostaty o 60%.

Aby osiągnąć zamierzone cele, spacery powinny być systematyczne. Jak obliczyli naukowcy, dwie i pół godziny spaceru tygodniowo wydłuża życie średnio o 3 lata. Im więcej czasu tygodniowo zostanie poświęcone na spacer, tym większe korzyści zdrowotne.

Spacerując nie należy zapominać o nawodnieniu organizmu. Butelka wody niegazowanej to idealny dodatek do spaceru.