W ubiegłym tygodniu w Mielcu podpisano umowę między samorządowcami, a PKP, dzięki której kolej osobowa znowu zawita do lotniczego miasta.
Wszyscy tej linii potrzebujemy. Mielec było ostatnim z wielu dużych miast, które mając taki potencjał gospodarczy nie miało dostępu do prawidłowo funkcjonującej linii kolejowej. Dzięki tej umowie i środkom unijnym po latach przerwy pociągi wrócą do naszego miasta. Pamiętajmy o tym, że ta linia komunikuje się z linią siarkową. Wartość tej inwestycji to prawie 250 mln złotych – to historyczne środki, bo takich funduszy nigdy wcześniej nie było – powiedział marszałek Władysław Ortyl tuż przed podpisaniem umowy o dofinansowanie rewitalizacji linii kolejowej l-25 Padew-Mielec-Dębica. Inwestycja stanie się możliwa dzięki dofinansowaniu ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego 2014-2020.
Pod umową o dofinansowanie na rewitalizację linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew Narodowa – Mielec – Dębica” podpisy złożyli marszałek Władysław Ortyl, wicemarszałek Bogdan Romaniuk, zastępca dyrektora. ds. projektów krajowych PKP PLK S.A Bożena Matałyga oraz Andrzej Szydło zastępca dyrektora Regionu Południowego ds. finansowych PKP PLK S.A.
Projekt rewitalizacji linii kolejowej l-25 na trasie z Padwi Narodowej, przez Mielec do Dębicy ma kosztować prawie 250 mln złotych. Z tego prawie 170 mln złotych to środki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Inwestorem jest PKP PLK S.A.
źr. Podkarpackie.pl